voedzame-snacks-kantoor

Voedzame Snacks om Mee te Nemen naar Kantoor

Dacht je dat de klop van de hamer alleen bij fysieke beroepen voorkomt? Nee hoor, ook op kantoor kun je jezelf tijdens het werk ineens echt flauw voelen. Je had al een tijdje trek, maar het werk neemt je in beslag, je wilt doorgaan, maar ineens is ‘ie er: de befaamde klop van de hamer. Tijd om even snel een tussendoortje te nemen. Je moet wel, want zo kun je niet verder. Maar wat pak je dan? De supermarkten liggen vol met zogenaamde ‘verantwoorde tussendoortjes’, zoals koeken met noten en rozijnen. Tja, uiteindelijk blijken ze vooral boordevol suikers te zitten. Hoe zorg je er nu voor dat je dagelijks écht verantwoorde tussendoortjes neemt?

Het verantwoorde tussendoortje voor op kantoor

snacks-kantoor

Natuurlijk. Het stuk fruit. We weten allemaal dat 2 stuks fruit dagelijks wordt aanbevolen, en het is echt een perfect tussendoortje, wat weinig moeite kost om thuis voor te bereiden. Neem gewoon een bakje druiven mee, een appel, paar mandarijnen en/of een banaan. Voor bananen koop je van die handige bananenhoezen, die ervoor zorgen dat die banaan fris blijft.

Niet zo’n fruitliefhebber, of trek in wat anders?

Voor stevige trek tussendoor is fruit soms niet afdoende. Veel fruitsoorten bevatten immers nauwelijks eiwitten, die je ad hoc kracht geven. En niet iedereen zit er op te wachten om ook nog volle yoghurt mee te nemen naar het werk, zodat je het fruit kunt mengen. In zo’n geval is de keuze voor eiwitrepen voor de hand liggend. Ze zijn voedzaam, ze bieden kracht als je het direct nodig hebt. Eiwitrepen zijn proteïnerepen, gevuld met noten en voedingsstoffen; iets wat ook veel door sporters wordt gebruikt.

Notenmelange in bakje meenemen

Het is zó eenvoudig en zó voedzaam; koop gewoon eens bij een echte notenboer een zak studentenhaver, of sla zelf aan het mengen van noten. De notenboer brandt zelf de noten, waardoor ze een extra bite krijgen en veel lekkerder smaken dan noten uit voorverpakte zakken. Noten, zoals walnoten, zijn zelfs goed voor de hersenen, maak er dus een mooie mix van, meng walnoten, hazelnoten, cashewnoten, pinda’s, amandelen en onbespoten rozijnen in een grote weckpot. Haal er iedere dag een bakje uit en neem mee naar je werk: smullen maar. Na een paar handjes ben je vaak al verzadigd.

Blokjes kaas en eieren

Wissel lekker af, neem de ene dag wat blokjes kaas mee in een tupperware bakje en de andere dag 2 gekookte eieren. Het zijn heerlijke gezonde tussendoortjes die echt vullen en je direct wat power geven. Kaas is een hartstikke gezond voedingsproduct, maar probeer er niet meer dan maximaal 100 gram per dag van te eten. Het bevat natuurlijk ook de nodige vetten en zout.

Natuurlijk betekenen deze verantwoorde tussendoortjes, of snacks, niet dat je jezelf niet eens kan ‘bezondigen’ aan een traktatie in de vorm van een koek, of croissant of iets dergelijks. Maar probeer het zoveel mogelijk bij gezonde snacks te houden, wat ook voor je gebit een grote pre vormt!

Vorige artikel Volgende artikel