In tegenstelling tot wat vaak wordt gedacht, zijn flyers tijdloos ondanks het tijdperk van digitale reclame. Bedrijven gebruiken nog steeds flyers om de verkoop te stimuleren. Als je potentiële klanten wilt informeren over exclusieve aanbiedingen of andere nieuwe producten, dan zijn flyers ideaal.
Flyerreclame is zeer effectief. Hier zijn enkele voordelen van het gebruik van flyers voor je bedrijf.
1. Eenvoudige productie
Flyers zijn gemakkelijk te produceren. Binnen een paar dagen kun je een flyer ontwerpen, drukken en verspreiden. Je hoeft geen weken of maanden te besteden aan het analyseren van het marketinginstrument.
Daardoor ben je in staat om zo snel mogelijk veranderingen aan te brengen. Je kunt ook meer flyers drukken als de vraag groot is. Zorg ervoor dat je je concentreert op het maken van effectieve printadvertenties, zodat ze je doelklanten aanspreken.
2. Je kunt prikkels inbouwen
In een flyer kun je een aantal prikkels opnemen, zoals vouchers en couponcodes. Met de prikkels zal je flyer meer belangstelling trekken van potentiële klanten. Het kan verder bewustzijn creëren als je een evenement promoot.
Mensen houden van uitverkopen waarmee ze wat geld kunnen besparen. Je kunt direct actie ondernemen door kortingen aan te bieden aan de eerste twintig mensen die een bepaalde couponcode gebruiken. Met deze aanpak zal het verkeer op je website en winkel overweldigend zijn.
Zorg er wel voor dat je jouw deel van de deal nakomt. Het laatste wat je wilt is klanten verliezen omdat je de kortingen die op de flyers staan niet hebt waargemaakt.
3. Flyers zijn goedkoop
Flyers behoren tot de meest betaalbare reclamemiddelen. Je hoeft geen bank te beroven om flyers te drukken, je hoeft er ook geen duizenden te drukken om een goed tarief te krijgen. Met digitale druktechnologie kun je zo weinig drukken als je nodig hebt en als je grotere hoeveelheden drukt, krijg je natuurlijk prijsvoordeel. Het ontwerp van je flyer is ook cruciaal, dus zorg ervoor dat je samenwerkt met een professionele grafisch ontwerper.
In vergelijking met andere vormen van digitale reclame waarbij je betaalt voor advertentieruimte, zijn flyers kosteneffectief. Als je eenmaal een betrouwbare drukkerij hebt, zul je je realiseren dat het geld dat je uitgeeft aan het ontwerp en het drukken onvergelijkbaar is met sommige andere vormen van marketing.
Als je een opvallende en toch goedkope reclameoptie wilt, overweeg dan een flyeradvertentie.
4. Bereik een breder publiek
Met flyer marketing ben je niet beperkt tot het aantal mensen dat je kunt bereiken. Druk zoveel exemplaren af als je nodig hebt en deel ze op grote schaal. Degenen die niet van je bestaan afwisten, zullen door de flyerinformatie meer te weten komen over je producten.
Je zult versteld staan van het aantal mensen in je omgeving die je merk nog niet zijn tegengekomen in online ruimtes. Met een flyercampagne laat je meer mensen kennismaken met je aanbod, waardoor de naamsbekendheid verder toeneemt.
5. Flyers zijn gemakkelijk te lezen
Flyeradvertenties zijn een effectieve en gemakkelijke manier om mensen te vertellen over je producten en diensten. Een goed ontworpen brochure brengt het belangrijkste over in een makkelijk te lezen stijl. De lettertypes zijn vet genoeg om een potentiële klant te laten doorlezen.
Met de afnemende aandachtsspanne van consumenten is het essentieel om een advertentie te hebben die je binnen een paar seconden kunt doorbladeren. Een reclamefolder is een optie die de meeste mensen aanspreekt, omdat je alle details in een zo kort mogelijke tijd kunt lezen.
6. Mensen waarderen tastbare advertenties
Een van de voordelen van visitekaartjes in het huidige digitale tijdperk is het aspect van een betere persoonlijke band.
Op dezelfde manier zorgt de tastbare aard van flyers ervoor dat consumenten zich verbonden voelen met een merk. Met het toenemende gebruik van digitale marketing waarderen consumenten flyers van hoge kwaliteit.
Als je eenmaal besluit om voor flyers te kiezen, zijn kwaliteitsproducties niet meer ter discussie. Je zou kunnen kiezen voor snel doe-het-zelven om wat geld te besparen, maar dat kan je uiteindelijk meer kosten.
Je kunt een professional een flyer laten ontwerpen die iemand aanzet om de details van de advertentie te bekijken.
7. Flyer reclame heeft veel impact
Bij digitale reclame moet je verschillende strategieën toepassen in de hoop dat de doelgroep je advertenties ziet.
Omgekeerd kun je met minimale inspanning flyers in de handen van potentiële klanten krijgen. Als je net een eettent hebt geopend die zich richt op studenten, kun je flyers gaan uitdelen en ze op relevante plaatsen ophangen.
Je hoeft alleen maar te weten waar de meeste van je potentiële klanten hun tijd doorbrengen. Afhankelijk van je doelgroep kun je vragen om je flyers op te hangen op plaatsen zoals scholen of plaatselijke supermarkten.
8. Digitale reclame mag geen vervanging zijn voor flyerreclame
Ondanks dat flyerreclame een traditioneel reclamemiddel is, is de impact ervan op marketing onovertroffen. Flyer advertenties zijn nog steeds relevant, ondanks de sterke groei van digitale marketing. De voordelen van flyeradvertenties zijn de moeite waard als je de verkoop wilt verhogen en de naamsbekendheid wilt vergroten.
Als je toch bezig bent, zorg er dan voor dat je samenwerkt met een professionele drukkerij. Consumenten stellen kwaliteit steeds meer op prijs en je flyer is de eerste indruk van je aanbod.
9. Flyers zijn boeiend
Op een website kunnen andere vormen van inhoud je advertentie overschaduwen. Klanten die een website bezoeken zullen waarschijnlijk een advertentie over het hoofd zien, waardoor deze niet effectief is. Flyers trekken de aandacht en het is bijna onmogelijk om er een over het hoofd te zien als je er een tegenkomt.
Als je je plaatselijke kruidenier bezoekt, zal de aanblik van een goed ontworpen en kleurrijke flyer je ertoe aanzetten om even te kijken. Binnen die snelle blik kan een potentiële klant meer te weten komen over een bedrijf. Het zou niet vreemd zijn als een kijker het nummer noteert dat op de flyer staat.
Als je flyers de aandacht trekken, zal hun effectiviteit al binnen een paar dagen zichtbaar zijn. De kleur en het lettertype moeten aantrekkelijk genoeg zijn. Zorg ervoor dat de esthetiek van je flyer relevant is voor je doelgroep.