x

Deel Je Inspiratie

[contact-form-7 id=”139″ title=”Zonder titel.”]

Wekelijkse nieuwsbrief

Laat nu je email adres achter

Top Stories

  • No results available
 

9 X Inspiratie: Shirin Mirachor

Het brein achter GET ME, een online zeitgeist tijdschrift waar individuele verhalen vertelt worden over deze tijd, is Shirin Mirachor. Onlangs kon je haar serie Hipser / Moslim bewonderen in Het Parool en Trouw. Ontdek haar 9 inspiratiebronnen hieronder en maak kennis met haar scherpe blik.

Influencers Influencers is korte documentaire uit 2010 over de betekenis van ‘invloedrijke mensen’ die in staat zijn nieuwe trends te zetten. Het probeert grip te krijgen op een redelijk abstract en vaag onderwerp door middel van catchy quotes en snelle edits. Niet alleen inhoudelijk sprak Influencers me aan, maar met name hoe alles slim op elkaar was afgestemd. Van een mixtape, slicke website tot een goed geeditte documentaire. Het klopt. En het meest geraffineerde eraan is misschien dat het uiteindelijk een online visitekaartje bleek te zijn voor een advertising bureau dat graag met het begrip ‘influencers’ geassocieerd werd.

Kayne West – Runaway Eén van die influencers moet Kayne wel zijn. Hij lijkt me een eerste klas lul, maar zeker wel een geniale. Vooral omdat hij volgens mij op de eerste plaats een diehard zakenman is, maar dit perfect weet te verbloemen door de juiste mensen aan het werk te zetten voor hem. Zo ook door Venesa Beecroft die hij voor zijn film Runaway als creative adviseur in huurde. Het resultaat: een 35 minuut durende visueel orgasme. Los van de lyrical skills van Kayne zelf, is alles is perfect, niettemin door de eersterangs borsten van Selita Ebanks.

What Matters Most What matters most is een platform voor korte films, voornamelijk gemaakt door director Kahli Joseph. Een vriend van me, Joris deBeij, tipte me hier ooit op, zelf winnaar van de Emmy awards dit jaar. Eén van de mooiste korte films is ‘Until The Queit Comes’ dat in samenwerking is met artiest Flying Lotus.

The Creators Project Misschien nu tijd voor iets uit de VICE koker, en één van de redenen dat ik graag voor VICE aan de slag ging: The Creators Project – een best practises in de branded content. Samen met Intel hebben ze dit platform voor kunst, innovatie, technologie opgezet, en het is nu zo populair dat het zelfs makkelijk zonder sponsor Intel een leven kan leiden.

inspiratie-shirin-mirachor-mat

Mat Maitland Collega koning, Mat Maitland, is met zijn uit pop- modecultuur geïnspireerde surrealistische composities direct te herkennen. Ik ken niemand met zulk gevoel voor compositie. Gezien (internet)kunst van deze tijd vooral geïnspireerd lijkt door het concept van knip, plak en remix, maakt dat Mat Maitland een toonbeeld van nieuwe kunst voor mij.

Lucy MCrae Een andere kunstenaar die boven aan mijn lijstje staat is Lucy MCRea. Ik zag ooit een TEDtalk van haar, en haar werk sprak me direct aan. Ze probeert de relatie tussen het menselijk lichaam en technologische innovatie af te tasten, en met name te verbinden via haar creaties. Zo heeft ze pillen met parfum ontwikkeld die je vervolgens subtiel uit je huid transpireert en was ze één van de eerste die met led licht een jurk ontwierp dat reageert op emoties.

Elza Jo Ik ben een Elza Jo fan. Zo’n goede combinatie met analoge details en fotografie. En haar werk als art director is ook magisch. Ze heeft net als Mat Maitland het talent om memorabele dingen te maken. Het is zo eigen. Hopelijk komt er nog een dag dat ik met haar kan samenwerken.

inspiratie-shirin-mirachor-adbusters-get-me

Adbusters Tijdens een trip naar het Tate museum in Liverpool kwam ik het magazine Adbusters voor het eerst tegen. Het was een parodie op ‘The world in..’ een jaarlijkse uitgaven van de Economist. Adbusters is vlijmscherp in haar kritische blik op de huidige maatschappij. Het fungeert tegelijkertijd bijna als een movement waarbij ze alternatieven willen geven voor de manier waarop we kunnen leven in de 21ste eeuw. Ik kan er alleen maar respect voor hebben.

Habbekrats Iets van eigen bodem. Habbekrats is een creatief mediabureau dat film, advertising en urban culture perfect weet te mengen. Daarnaast zijn ze ook heel sterk in het vinden van slimme samenwerkingen, en hebben ze een oog voor talent. Ik moet eerlijk bekennen dat ik tot nu toe alles goed vind wat uit de Habbekrats koker komt. Van de film Wolf tot de videoclip Wolken tot de samenwerkingen met een andere genius van filmland, Michiel ten Horn.

Bron: Get Me

Wekelijkse nieuwsbrief

Laat nu je email adres achter

Top Stories

  • No results available